”Prylbibeln”

Har skaffat mig ytterligare en bibel – oundviklig om man får tro TeknikMagasinet. Det är TeknikMagasinets nya katalog. Omistlig om man får tro katalogmakarna. Här finns förmodligen en massa användbara prylar. Sån´t som är tänkt att underlätta livet. Inte bara det – här finns själva meningen med livet. Undertiteln på denna Prylbibel är just ”meningen med livet”. Jag tror TeknikMagasinets katalogmakare haft kul när dom kom på det här upplägget. Lite billigt är det allt ändå – kanske lika billigt som en del av det krafts som TeknikMagasinet saluför.

Kanske får detta anses tillhör det mindre viktiga i livet. Låt TeknikMagasinet hållas. Kunde ändå inte hålla mig när jag kommer ihåg det jag skrev tidigare i somras om IKEA:s katalog som också den har en lite livsfrågeaktig anknytningen. För IKEA:s del handlar det om hur lika vi är i detta att vi är olika, men att IKEA har svaret på våra behov. Är detta måhända nå´n marknadsföringstrend som jag kommit på spåren?

Om jag själv får fortsätta på den inslagna vägen är väl TeknikMagasinets små butiker närmast att beteckna som kapell till skillnad från IKEA:s stora tempel……

Frågan om meningen med livet återstår när jag bläddrat igenom Prylbibeln. Hur glättig och inbjudande än IKEA-katalogen är – så mycket svar på frågan om meningen med livet hittar jag inte heller där. Hade väl inte heller väntat mig det. Lite komiska är ändå iaktagelserna.

Kommentera

